La sfârşitul penultimului deceniu al secolului trecut, prăbuşirea ordinii comunismului real a inaugurat în statele Europei Centrale şi de Est tranziţia de la totalitarism la democraţie. Radicalele schimbări care au intervenit la nivelul fostului bloc – comunist dar şi pe plan internaţional au condus în mod inevitabil la schimbări ale modului de viaţă şi ale obiectivelor strategice ale democraţiilor occidentale forţându-le la reforme structurale interne şi implicându-le într-un proces de tranziţie.
2.Consolidarea democratică în statele Europei Centrale şi de Est1
3. Studiu de caz: Sunt mișcările sociale elemente de susținere, stagnare sau recul în consolidarea democrației în țările din Centrul și Estul Europei?- Analiza comparativă-România și Bulgaria………………………………………………………………………...5
La sfârşitul penultimului deceniu al secolului trecut, prăbuşirea ordinii comunismului real a inaugurat în statele Europei Centrale şi de Est tranziţia de la totalitarism la democraţie. Radicalele schimbări care au intervenit la nivelul fostului bloc – comunist dar şi pe plan internaţional au condus în mod inevitabil la schimbări ale modului de viaţă şi ale obiectivelor strategice ale democraţiilor occidentale forţându-le la reforme structurale interne şi implicându-le într-un proces de tranziţie.
Brandul reprezintă un bun al companiei pe care mulţi manageri nu îl iau în considerare. Privindu-l ca pe ceva ce nu le va produce rezultate tangibile, aceştia sunt reticenţi în a direcşiona fonduri către dezvoltarea brandului. Însă această concepţie eronată ajunge să îi coste de multe ori mai mult decât suma pe care se presupune că ar trebui să o economisească.
Dreptul la apărare este un drept universal, consacrat în cele mai importante documente internaționale, care au consfințit, după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, suita de drepturi și libertăți inerente ființei umane și esențiale pentru respectarea demnității sale.
Τurismul еstе o activitatе comрlеxă, caрabilă să dеtеrminе mutaţii şi în dеzvoltarеa în рrofil tеritorial, atеnuând dеzеchilibrеlе intеrrеgionalе, favorizеază utilizarеa ре рlan local a difеritеlor rеsursе, sе manifеstă ca mijloc activ dе еducarе, dе ridicarе a nivеlului dе instruirе, cultură şi civilizaţiе a oamеnilor şi arе un rol dеosеbit în utilizarеa timрului libеr al рoрulaţiеi.
Contradicțiie, crizele, tensiunile și conflictele din Caucaz au afectat atât în mod direct cât și indirect stabilitatea spațiului Marea Caspică – Asia Centrală, creând un adevărat complex de insecuritate la frontiera de sud a Federației Ruse și la confluența Europei de Est cu Asia Centrală și de Vest. Tensiunile, conflictele etnopolitice, disputele de frontieră, așa cum este și conflictul din Georgia, pe care îl vom analiza în prezenta lucrare, reprezintă principalele vulnerabilități din acest spațiu.
Crearea imaginii unei mărci (sau branding) desemnează promovarea unui produs sau serviciu prin asocierea sa cu o anumită marcă (brand). Conform unei definiţii de pe site-ul agenţiei Kolbrener, brand-ul este „1. suma trăsăturilor care caracterizează un articol, o gamă de articole sau toate articolele unei anumite companii; 2. un nume, termen, design, simbol sau alt element care caracterizează un produs sau serviciu, denumit din punct de vedere legal marcă comercială.