Conflictele sunt o realitate inevitabilă a relaţiilor internaţionale, la fel de inevitabilă ca şi în cazul relaţiilor interumane. De multe ori, statele pot urmări aceeaşi finalitate, însă modalităţile de realizare a scopului urmărit sau pretenţiile pe care le ridică diferă, ceea ce poate duce la apariţia conflictelor.

Lucrari de Licenta
Documentare online unde veti gasi o colectie de lucrari de licenta realizate in diverse domenii, lucrari ce pot servi ca model de elaborare si sursa de documentare pentru propria dvs. lucrare de absolvire.
Sunt 134 produse.
Domeniul doctrinelor politice nu se poate încadra în cel al unei ştiinţe în sensul propriu al cuvântului şi aceasta deoarece în spaţiul studiat regăsim atât elementele ale ştiinţelor sociale şi umane, dar şi elemente de cultură, mentalitate şi civilizaţie.Din aceste considerente, doctrinele politice se consideră a fi un domeniu al ştiinţelor politice în sens larg, având un rol explicativ doar pentru comprehensiunea distinctelor situaţii politice nu şi pentru a explica din punct de vedere teoretic situaţii politice specifice, decât în situaţii excepţionale.
Cɑlendɑrul este un sistem de măsurɑre ɑ timpului fizic şi cɑlende vine de lɑ cɑleo cɑre înseɑmnă ɑ chemɑ, căci în primɑ zi ɑ fiecărei luni cetăţenii romɑni erɑu chemɑţi în forum lɑ ɑdunɑreɑ publiă pentru ɑ li se ɑduce lɑ cunoştinţă lucruri de interes public. Urmărind trecereɑ timpului fizic, omul ɑ ɑjuns să delimiteze perioɑdele ciclice ɑle ɑcestor şi ɑstfel s-ɑ ɑjuns lɑ delimitɑreɑ zilelor, săptămânilor, ɑnilor, orelor, minutelor, ş.ɑ.m.d.
Resursele umane sunt considerate ca fiind una dintre cele mai importante surse ale firmelor de astăzi. Managementul resurselor umane este mai important decât alte surse competitive, deoarece acești oameni folosesc alte active în organizație, care tind să creeze competitivitatea pemtru a atinge acele obiective. Astfel, organizațiile trebuie să înțeleagă așteptările forței de muncă, în scopul de a atinge performanța dorită. Realizarea așteptărilor angajaților va permite dezvoltarea comportamentului dorit al angajaților din organizație.
Elaborarea bugetului apărării este procesul prin care sunt alocate resurse financiare pentru dotarea, personalul, infrastructura şi programele ministerului apărării. Rezultatul final este bugetul apărării, adică o estimare pe capitole a resurselor planificate şi a cheltuielilor de operare necesare ministerului apărării şi instituţiilor asociate pe o anumită perioadă de timp.
Studiul comportamentului deviant reprezintă unul dintre domeniile cele mai interesante și complexe ale sociologiei. Comportamentul deviant este acel comportament ce se abate de la normele stabilite în cadrul unui sistem social ajungând până la intrarea în conflict cu valorile sociale.
Alunecările de teren sunt deplasări naturale ale unor masive de pământ, cauzate în primul rând de gravitaţie şi de acţiunea apei. În cele mai multe cazuri, pe suprafaţa terenului alunecos se formează mai multe fronturi de desprindere, care în plan, au tranşee curbate cu concavitatea în jos, ca şi frontul principal.
Calcularea şi corelarea salariilor în funcţie de munca depusă şi de rezultatele concrete obţinute necesită instrumente flexibile şi reguli care să permită aprecierea corectă a contribuţiei fiecărui salariat. În condiţiile economiei de piaţă, fiecare firmă are libertatea de a stabili propriile forme de salarizare.
Familiile monoparentale sunt cele formate dintr-un singur părinte și copiii lui, care conviețuiesc împreună într-un singur menaj temporar sau permanent. Acest tip de familie atipică poate apărea în urma: decesului unuia dintre părinți, a divorțului, a abandonului familiei, apariției unui copil și creșterii acestuia din afara căsătoriei, adopției realizată de către o persoană fără posibilități fiziologice de a avea copii (sterilă) sau rămasă fără copii care dorește să întrețină și/sau să crească unul sau mai mulți copii.
Organizarea activităţii de marketing poate fi realizată atât în cadrul structurilor organizatorice tradiţionale ale companiei, dar şi prin intermediul unei structuri diferite, ca de pildă, compartimentul de marketing. În astfel de situaţii, toate activităţiile de marketing revin compartimentului de marketing, care prezintă un rol şi o poziţie bine delimitate în sistemul organizatoric al companiei . În cazul firmelor mari există mai mulţi specialişti în marketing (personalul de publicitate, directori de produs şi de marcă, directorii pentru segmente de piaţă şi personalul prestator de servicii).
Asigurarea creditelor deţine un loc deosebit în cadrul asigurării pentru riscuri financiare care are drept scop să protejeze comercianţii şi producătorii împotriva daunelor financiare generate de insolvabilitatea cumpărătorilor care au achiziţionat bunuri pe credit. Riscurile aferente activităţii comerciale pot îmbrăca o varietate de forme: riscul de neplată, riscul de întârziere la plată, riscul politic, riscul de catastrofe naturale, riscul monetar, etc.
Filiaţia este raportul care leagă pe un copil de părinţii săi. Filiaţia este un element fundamental al stării civile, care produce numeroase efecte juridice de ordin personal (numele, drepturile şi îndatoririle părinteşti etc.) şi patrimonial (dreptul la întreţinere, drepturi succesorale etc.). Din filiaţie rezultă rudenia, care uneşte între ele persoanele făcând parte din aceeaşi familie. Rudenia este legătura bazată pe descendenţa unei persoane dintr-o altă persoană sau pe faptul că mai multe persoane au un ascendent comun.